Jak zaprojektować ulotki? Poradnik
Ulotki to jedna z chętniej wykorzystywanych form reklamy. Dzięki nim można szybko poinformować potencjalnych klientów o promocji albo o otwarciu nowego punktu usługowego. Dlaczego nadal chętnie z nich korzystamy? Ponieważ są tanie, są skuteczne i dzięki nim można szybko dotrzeć do odbiorców. Ale jak zaprojektować ulotki, żeby przykuwała uwagę na tyle, by nie trafiła od razu do kosza? To właśnie największa sztuka! I o tej sztuce napiszemy dziś kilka słów.
Jak zaprojektować ulotki, żeby były skuteczne?
Zanim zaczniesz się projektować odpowiedz sobie na podstawowe pytanie – jaki jest cel mojej ulotki? Do jakiej grupy odbiorców ma trafić? Do czego ma pobudzić osobę, która ją dostanie? Jakie emocje ma wywołać? Określenie powyższych czynników pomoże Ci wyznaczyć sobie kierunek. Inaczej przecież zaprojektujesz ulotkę skierowaną do osób starszych, a inaczej do młodych. Inaczej będzie wyglądać ulotka informacyjna, a inaczej reklamowa.
Projektując miej na uwadze, że ulotka to nie gazeta. Ludzie coraz mniej lubią czytać, a sam widok ulotki zapisanej drobną czcionką od góry do dołu, może sprawić, że wyrzucą ją zanim przeczytają choć jedno słowo. Właśnie dlatego pomyśl o tym ile treści musi zawierać Twoja ulotka i ją zwięźle ją ująć.
Język korzyści – to kolejne słowo klucz. Nawet jeśli opiszesz dokładnie parametry swoich produktów i ich jakość, jeśli nie wspomnisz co klient będzie miał z tego, że je kupi, nic nie osiągniesz. Właśnie dlatego w ulotce lepiej się skupić na wykazaniu korzyści jakie przyniesie zakup Twojego produktu lub usługi. W końcu pewnie sam zapytałeś nieraz: „a co ja będę z tego miał?” Odpowiedz na pytanie klientowi tak, żeby zrozumiał dlaczego powinien skorzystać właśnie z Twoich usług.
Bardzo popularnym sposobem na powstrzymanie potencjalnego klienta przed wyrzuceniem ulotki, jest zamieszczenie na niej rabatu na produkt lub usługę. Możesz na przykład zamieścić hasło – Z ulotką 10% taniej! To naprawdę działa. Nawet jeśli ktoś sam nie potrzebuje Twoich usług lub produktów, kiedy zobaczy rabat prawdopodobnie zastanowi się, czy ktoś z jego rodziny lub przyjaciół nie chciałby skorzystać.
Projektując ulotkę pamiętaj też, że większość ludzi to wzrokowcy. Właśnie dlatego, warto dobrać ciekawą przykuwającą uwagę grafikę, która przyciągnie wzrok. Jeśli jeszcze wymyślisz zabawne albo interesujące hasło, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbiorca przeczyta Twoją ulotkę.
Na koniec, pamiętaj żeby sprawdzić czy w Twoim projekcie nie zakradł się żaden błąd. Niech spojrzy na niego jeszcze kilka osób. To ważne bo literówki czy błędy ortograficzne potrafią naprawdę zepsuć opinię.
Drukarnia Creative Partner – projekt i wydruk ulotek
Projektowanie ulotek to jedno, projektowanie skutecznych ulotek, to drugie. Prawda jest taka, że żeby zaprojektować naprawdę dobrą ulotkę nie wystarczą dobre chęci. Trzeba też sporo umiejętności. Właśnie dlatego warto pozostawić projektowanie w rękach fachowców. W Drukarni Creative Partner możesz zamówić profesjonalny projekt ulotki i tani wydruk. Nasi graficy znają się na marketingu i wiedzą jak przykuć uwagę odbiorcy. Potrafią tez doskonale dobrać formę do treści i zaprojektować ulotki, które będą świetnie pasować zarówno do Twojej branży, jak i do potrzeb i upodobań grupy docelowej. Jeśli potrzebujesz skutecznych, profesjonalnie zaprojektowanych i wydrukowanych ulotek, zapraszamy do nas!