Baner reklamowy – jak skutecznie przykuć uwagę klientów?

Porady i ciekawostki dla każdego zainteresowanego życiem drukarni. Czym jest drukarnia? Jak dobrze drukować? Jakie są najlepsze formaty do druku i więcej!

Baner reklamowy – jak skutecznie przykuć uwagę klientów?

baner

Banery reklamowe to wciąż jedno z najczęściej używanych narzędzi promocyjnych. Są stosunkowo tanie, łatwo się je przechowuje, można je też łatwo zainstalować w rożnych miejscach, a przy tym mają sporą powierzchnię, więc mogą naprawdę skutecznie przyciągać wzrok klientów. Co zrobić, żeby w pełni wykorzystać potencjał tego nośnika reklamy? Oto kilka wskazówek, które pomogą Wam stworzyć naprawdę dobry baner reklamowy.

Baner reklamowy – kolory, hasło, kontakt

Zasadnicze znaczenie ma odpowiedni projekt. Niektórzy chcąc oszczędzić, decydują się stworzyć go samodzielnie. My odradzamy takie rozwiązanie. Naprawdę warto zlecić wykonanie projektu profesjonalistom. Jeśli jednak z jakiś powodów nie chcecie albo nie możecie się na to zdecydować, weźcie pod uwagę kilka naszych rad.

Po pierwsze, baner musi być dobrze widoczny i czytelny już z daleka. Jak to osiągnąć? Warto pamiętać, że w tym przypadku mniej znaczy więcej. Nie próbuj umieszczać na banerach dużo treści. Znacznie lepiej sprawdza się pomysłowa, dobrze dobrana grafika z chwytliwym sloganem i danymi kontaktowymi niż opis usług albo firmy. Warto też tak dobrać czcionkę, żeby była czytelna, a litery nie zlewały się ze sobą. Najlepiej sprawdzają się proste kroje bez specjalnych ozdobników.

Po drugie, dobry baner reklamowy ma mądrze dobrane kolory. Tutaj dobrze sprawdza się kontrast. Jasne litery na ciemnym tle albo odwrotnie. Warto jednak pamiętać, że baner nie może wyglądać pstrokato. Jeśli na banerze będzie zbyt dużo kolorów, klient nie będzie wiedział co jest najważniejsze oprócz  wrażenia chaosu i nieładu.

Po trzecie, skuteczność przekazu zależy od tego na ile pasuje do twojej grupy docelowej. Kiedy projektujesz baner zawsze zastanów się najpierw do jakich odbiorców ma trafić jego treść i pod ich kątem stwórz hasło oraz grafikę. Tylko celowe działanie może Ci przynieść zamierzone efekty.

To kilka podstawowych informacji dotyczących tego, jak powinien wyglądać baner reklamowy. Ale prawdą jest, że dobry projekt nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Dlaczego?

Skuteczny baner reklamowy – jakość i miejsce

Choćbyś przygotował świetny projekt, jeśli zostanie on kiepsko zrealizowany to inwestycja nie przyniesie żadnych korzyści. Nasza drukarnia oferuje wydruki wysokiej jakości. Banery wykonujemy na trwałych, wytrzymałych materiałach przy użyciu najlepszych farb. Dzięki temu nasi klienci otrzymują banery o doskonałej kolorystyce i jakości. Są one odporne na działanie czynników atmosferycznych. Nie odbarwiają się pod wpływem ostrego słońca w lecie, ani nie pękają przez siarczyste mrozy.

Ostatni ważny czynnik, który ma zasadniczy wpływ na skuteczność banerów reklamowych to wybór odpowiedniej lokalizacji. Niech to będzie miejsce, które mija wielu przechodniów albo gdzie gromadzi się wiele ludzi. Postaraj się znaleźć takie miejsce, gdzie nie ma zbyt wielu innych reklam, które konkurowałyby o uwagę z Twoją. I pamiętaj, żeby nie umieszczać banera np. przy trasie szybkiego ruchu, czyli tam, gdzie nawet kiedy ktoś go zobaczy, nie zdąży zapoznać się z jego treścią. Upewnij się też, że baner będzie widoczny w całości. Że nie zasłoni go jakieś drzewo czy latarnia.

Jesteśmy pewni, że jeśli uwzględnisz wszystkie nasze rady uda Ci się przygotować naprawdę dobry baner reklamowy, który będzie działał na rzecz twojej firmy 24/7!