Plakat dobry na wszystko! Na biznes, na nastrój, na motywację!
Plakat dobry na wszystko! A tak konkretnie to na co? Na przykład na zmianę i/lub budowanie wizerunku biznesu i marki. Na prostą, a jakże konkretną komunikację. A w sferze prywatnej na świetny nastrój i motywację. Tak, naprawdę dobry plakat to potęga. Wiesz jak ją wykorzystać?
Plakat w biznesie
Czy wiesz, że dobry plakat to skuteczny sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji? Ta prosta forma potrafi tak zapadać w pamięć, że zostaje w niej niezależnie od naszej woli. Jednak taki rezultat osiągniesz tylko dzięki porządnej pracy koncepcyjnej zespołu marketingowego i graficznego. By zaprojektować plakat doskonały, nie wystarczy pobawić się w Ilustratorze. Trzeba ustalić, jaki będzie cel plakatu, do kogo ma być kierowany, jak zachować spójność z ogólnym wizerunkiem marki albo jak zacząć go zmieniać, w razie potrzeby. Tak naprawdę samo wykonanie projektu to już przedostatni etap, ostatnim jest oczywiście drukowanie i ulokowanie go w odpowiednich miejscach. A co do lokalizacji, to też jedna z kwestii, które powinna być rozważone podczas burzy mózgów zespołu kreatywnego.
Skąd taka moc plakatów? Ano stąd, że są to obrazy, a obrazy potrafią wzbudzać emocje. Znowu emocje popychają nas do działania. Poza tym, dzięki nim lepiej zapamiętujemy przekaz. Świadome wzbudzanie w odbiorcach konkretnych odczuć, poprzez umiejętne posługiwanie się obrazem i tekstem to naprawdę cenna umiejętność.
Pewnie się jednak zgodzicie, że to wszystko brzmi dość ogólnie, dość zagadkowo, a najlepiej byłoby zobaczyć jakiś przykład. My też tak uważamy, dlatego zachęcamy Was do przejrzenia plakatów zaprojektowanych po mistrzowsku przez znane firmy.
Mistrzowskie plakaty grubych ryb
Czy wiesz, jak wygląda plakat McDonald informujący o darmowym Wi-Fi w lokalach? To po prostu symbol Wi-Fi ułożony z frytek na środku czerwonego tła. W prawym dolnym rogu jest małe logo i podpis „love free wi-fi”. Prosta forma prawie bez słów, a wszystko jasne, czytelne, zrozumiałe i w pełni spójne z marką. Genialne!
Warto podglądać dobre projekty i się nimi inspirować. Oczywiście inaczej będą wyglądać plakaty firmy ubezpieczeniowej, inaczej marki samochodowej, a inaczej biura księgowości, ale jedno jest pewne – jeśli zostaną dobrze zaprojektowane, po prostu zrobią robotę! Dlatego, jeśli prowadzisz jakąś działalność, znajdź dużą firmę działającą w twojej branży i przeanalizuj jej sposób komunikacji graficznej. Ucz się od najlepszych! Szukaj dobrych i złych przykładów. Nie powielaj cudzych błędów. I jeszcze jedno, nie myl pracy koncepcyjnej z pracą grafika. Po prostu załóż, że w kwestiach estetycznych to grafik ma rację i nie dyskutuj za bardzo na temat kolorów albo kompozycji. Radzimy Ci to ze szczerego serca.
Plakat dobry jako antydepresant i motywator
Jak wspomnieliśmy, plakaty umiejętnie wykorzystane w biznesie mają ogromną moc, bo mogą poruszać emocje, a dzięki temu lepiej zapadają w pamięć i pobudzają do działania. Ale przecież tę właściwość plakatów możesz wykorzystać także na swój własny użytek.
Plakaty mogą pełnić funkcję ozdobną i wiele osób głównie po to kupuje je do domu, żeby dekorowały ściany. Ale możesz też użyć ich w inny sposób. Plakat może Cię rozśmieszać, może motywować.
Czy właśnie planujesz dietę, bo ostatnie siedzenie w domu wychodzi ci bokiem? Zresztą przodem i tyłem też… To pomyśl, jaki plakat mógłby odciągnąć cię od lodówki albo pobudzić do ćwiczeń i znajdź dla niego odpowiednie miejsce w swoim królestwie.
A może postawiłeś sobie za cel nauczyć się wreszcie angielskiego? Ale nie tak sobie, tylko tak, żeby rodowity Anglik nie rozpoznał w tobie obcokrajowca po godzinnej rozmowie przez telefon. Cel wystawiony, a jak tam z motywacją? Czy po miesiącu nadal kipisz zapałem i przestępujesz z nogi na nogę, żeby wreszcie zasiąść do słuchania-czytania-mówienia po angielsku? Już nie? No to wykorzystaj plakaty, żeby się zmotywować!
Zabawny plakat może też poprawić ci humor albo pomóc nabrać dystansu do wszystkiego, co cię otacza i do samego siebie też. Wybierz grafikę i tekst, które właśnie tak na ciebie działają. Zresztą możesz zamówić kilka różnych plakatów, które będą cię poklepywać po plecach w gorsze dni, albo chociaż wywołają uśmiech. Kto powiedział, że musisz się ograniczyć do jednego?
Plakaty z Drukarni Creative Partner
W naszej wieloletniej historii projektowaliśmy i drukowaliśmy już wiele przeróżnych plakatów. Dobrze wiemy, że od jakiegoś czasu trwa istny plakatowy renesans. Plakat nie jest już w świadomości przeciętnego Kowalskiego tylko sposobem na promowanie koncertu, sztuki albo jakieś imprezy. Jest też towarzyszem w życiu codziennym. Jest elementem wystroju stylowych wnętrz i narzędziem marketingowym, po które mogą sięgać nawet mikro-firmy. A czy ty wykorzystałeś już wszystkie możliwości, jakie dają plakaty? Jeszcze nie? To zapraszamy do nas!