Co to jest voucher i jak może ci pomóc w biznesie?

Porady i ciekawostki dla każdego zainteresowanego życiem drukarni. Czym jest drukarnia? Jak dobrze drukować? Jakie są najlepsze formaty do druku i więcej!

Co to jest voucher i jak może ci pomóc w biznesie?

 

Co to jest voucher i dlaczego podkręca sprzedaż? To ważne pytania, na które powinieneś znać odpowiedź, jeśli zajmujesz się handlem. Okazuje się, że w pewnych okresach roku vouchery mogą ci bardzo pomóc podnieść sprzedaż.

Być może sam dostałeś kiedyś voucher podarunkowy, a może znając upodobania przyjaciela/rodzica/partnera postanowiłeś kupić mu voucher na prezent. Jeśli tak, to sam już się przekonałeś, że vouchery nie są tylko po to, żeby ładnie wyglądać, stojąc przy kasie, ale są naprawdę praktyczne. W jakich okresach mogą szczególnie ci pomóc podnieść sprzedaż? Jak powinny wyglądać?

Co to jest voucher?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest voucher. Voucher to inaczej talon lub bon, czyli dokument, który przyznaje posiadaczowi pewne prawa – na przykład zakupu produktu ze zniżką. Popularne stały się też vouchery podarunkowe, które można określić jako substytut pieniądza. Osoba, która kupuje taki voucher, może go komuś podarować. Dzięki temu obdarowany do momentu określonego przez termin ważności vouchera może się nim posłużyć, by skorzystać z konkretnej usługi lub dokonać zakupu produktów, płacąc właśnie voucherem.

Voucher podarunkowy określa się często jako Gift Card, czyli kartę podarunkową.

Jak voucher może wesprzeć twój biznes?

Voucher na prezent to naprawdę świetny pomysł, z którego wiele osób chętnie korzysta. Popularnością cieszą się na przykład vouchery do SPA. W pewnych okresach roku zainteresowanie voucherami szczególnie rośnie. Dzieje się tak przed świętami oraz przed dniem kobiet, matki itp. Właśnie wtedy wielu poszukuje prezentów dla swoich bliskich.

Zakup vouchera jest bezpiecznym rozwiązaniem. Z jednej strony to cenny prezent, z drugiej praktyczny. Praktyczny, bo obdarowany może go zrealizować wtedy, kiedy będzie chciał. Często ma też pewną możliwość wyboru co do tego, jak go zrealizuje. Niejeden woli kupić kartę podarunkową do ulubionego sklepu córki/dziewczyny/matki/chłopaka niż konkretną rzecz z tego sklepu. Dzięki temu ma szansę uniknąć nietrafionego wyboru. Jeśli więc nie masz voucherów podarunkowych, możesz dużo stracić…

Ale voucher to także świetny prezent dla klientów, którzy już dokonali zakupów w twoim sklepie. Możesz wręczać voucher zniżkowy na przykład osobom, które zrobią zakupy za określoną kwotę. Będzie to miły upominek, który dodatkowo zachęci je, żeby do ciebie wróciły i to z uśmiechem na twarzy.

Skuteczny voucher – czyli jaki?

Wiesz już, dlaczego vouchery to świetny element oferty sprzedażowej, ale możesz nie wiedzieć, że skuteczny voucher musi odpowiednio wyglądać. Jaki powinien być, żeby zachęcał do zakupu albo wywoływał uśmiech na twarzy klienta, któremu go dasz?

Krótko mówiąc, musi być estetyczny, czytelny i oryginalny. Voucher to produkt, który powinien w szczególny sposób kusić oko. Pięknie i bardzo elegancko wyglądają vouchery złocone. Złocenie na czarnym matowym papierze wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Z drugiej strony voucher ma być czytelny. Powinien zawierać mało treści. W końcu to nie ulotka. Tylko niezbędne informacje mają tutaj rację bytu (np. nazwa usługi, kwota, termin ważności, nazwa). Im prościej, tym lepiej. Minimalizm jest więc wysoce wskazany.

Zadbaj też o atrakcyjne opakowanie. Może to być na przykład jakaś elegancja koperta albo pudełeczko. Niech całość wygląda jak śliczny prezent. W końcu tym właśnie ma być.

Jeśli jeszcze nie wypróbowałeś mocy voucherów, koniecznie to zmień. Jesteśmy pewni, że vouchery pomogą ci przyciągać klientów, wypracowywać ich lojalność i podnosić zyski.