Tablice reklamowe – wszystko co musisz wiedzieć!
Tablice reklamowe to jedno z tańszych i popularniejszych narzędzi reklamowych. Sprawdza się w bardzo różnych branżach. Dzięki nim można w jasny i prosty sposób przekazać odbiorcom konkretne treści. Taka forma trafia do szerokiego grona odbiorców i ułatwia im zapamiętanie tego, co chcemy zakomunikować. Pomaga też zadbać o pozytywny wizerunek firmy. Z pewnością więc warto inwestować w tablice reklamowe. Jest jednak kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup. W tym artykule znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.
Tablice reklamowe – co to jest?
Tablice reklamowe to skuteczne narzędzie marketingowe. Zazwyczaj mają kształt prostokąta, a wykonuje się je z różnych wytrzymałych materiałów, o czym więcej powiemy później. Mogą mieć różną wielkość – od małych do naprawdę dużych formatów. Sprawdzają się zarówno jako reklama zewnętrzna, jak i wewnętrzna. W przeciwieństwie do tablic informacyjnych, reklamowe mają nie tylko przekazać informację, ale też reklamować firmę i jej usługi. Mają zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty danej firmy.
Z czego robi się tablice reklamowe?
Tablice dostępne na rynku wykonuje się z różnych materiałów. Każdy z nich ma swoje właściwości i zastosowanie. Wielkość tablicy reklamowej i miejsce jej zastosowania ma kluczowe znaczenie przy wyborze konkretnego tworzywa. Najczęściej sprzedaje się:
- tablice z PCV,
- szklane tablice,
- tablice z dibonu,
- drewniane tablice,
- blaszane tablice,
- tablice winylowe,
- tablice z aluminium i innych metali,
- podświetlane tablice z lampami LED.
Który materiał wybrać?
Abyś mógł łatwiej zdecydować się jaką tablicę kupić, skupimy się teraz na wadach i zaletach poszczególnych materiałów. Na przykład tablice reklamowe z pleksi świetnie się sprawdzą jako reklama zewnętrzna. Są odporne na wpływ czynników atmosferycznych i nie szkodzi im ani słońce, ani woda. Jednak nie sprawdzają się najlepiej przy większych formatach. Jeśli chcesz zamówić dużą tablicę, lepiej zainwestuj w tablice winylowe, które są bardziej elastyczne. Co więcej nie łączy się ich z mniejszych kawałków, więc ich powierzchnia jest jednolita i gładka, a przez to bardziej estetyczna.
A w jakiej sytuacji sprawdzą się tablice reklamowe z drewna? To świetny wybór dla osób, które cenią ekologiczne rozwiązania i elegancki wygląd. Ponieważ jednak drewno jest mniej odporne na czynniki atmosferyczne niż tworzywa sztuczne, lepiej sprawdzą się jako reklama wewnętrzna.
Jeśli chodzi o tablice szklane, są z pewnością bardziej wytrzymałe i odporne niż drewno, ale może być trudno je czyścić, przez co reklama traci na widoczności. Najlepiej więc zawieszać je w miejscach łatwo dostępnych.
Gdzie umieścić tablicę reklamową?
Tablice reklamowe często zawiesza się na siedzibą firm by wszyscy wiedzieli, że właśnie tu się mieści. Umieszcza się je też na budynkach oraz we wnętrzach biur. Niekiedy stosuje się tablice reklamowe, żeby poinformować klientów o sposobie dojazdu do firmy (przy drodze).
Gdziekolwiek ulokuje się tablicę reklamową, warto pamiętać, że jej treść musi być czytelna i estetyczna by zachęcała odbiorców do zapoznania się z ofertą firmy. Profesjonalnie przygotowana tablica będzie się wyróżniać na tle innych reklam. Stanie się środkiem marketingowym, przyciągającym nowych klientów.
Na koniec ważna rada. Jeśli tablica ma się znajdować na dworze, dobrze jest ją oświetlić. Podświetlane tablice reklamowe zachowują świetną widoczność nawet po zmroku, pracując na rzecz firmy przez cały czas.