Czy reklama na autobusie się opłaca?
Nie reklamujesz się? Nie istniejesz! Bez reklamy nie ma produktu, nie ma marki i nie ma zysku. Reklama to jeden z niezbędnych kluczy do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Nie ważne co chcesz sprzedać – ubrania, samochody, obrazy, długopisy, usługi – bez reklamy nie zaistniejesz w świadomości klientów i nic nie sprzedaż. Właśnie dlatego każda firma powinna mieć pewien budżet przeznaczony na kampanię reklamową. Dobrze zaprojektowana kampania obejmuje różne media – internet, telewizja, radio, prasa. Zazwyczaj jednak ważnym jej elementem jest też reklama zewnętrza, a ciekawym wariantem takiej reklamy jest reklama na autobusie. Gdzie zwłaszcza opłaca się w nią zainwestować i jakie przynosi korzyści?
Reklama na autobusie – gdzie?
Na początku należy podkreślić, że reklama na autobusie nie wszędzie ma sens. W małych miejscowościach o niewielkim natężeniu ruchu drogowego jest zwykle po prostu nie opłacalna. Opłacalność jednak rośnie wraz z wielkością miasta. W dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Gdańsk, Szczecin, Łódź, Rzeszów, reklama na autobusie może być naprawdę świetnym narzędziem promocyjnym. W takich miejscach widzi ją mnóstwo ludzi, więc trafia do naprawdę szerokiego grona odbiorców.
Reklamy na autobusach – zalety
Wiemy już gdzie opłaca się inwestować w reklamę na autobusach, ale wciąż trzeba podkreślić dlaczego to naprawdę dobre rozwiązanie. Otóż ten rodzaj reklamy zewnętrznej ma sporo zalet.
- O pierwszej już wspomnieliśmy – kiedy autobusy poruszają się po ruchliwych ulicach widzi je wiele osób.
- Kolejną jest to, że autobusy są w stałym ruchu, więc mamy tu reklamę mobilną, która zawsze trafia do szerszego grona niż stacjonarna. Co więcej, widzą ją osoby mieszkające w różnych częściach miasta.
- Po trzecie, reklama na autobusie jest stosunkowo tania.
- Po czwarte, autobusy są duże więc rzucają się w oczy i przykuwają uwagę, skupiając na sobie wzrok przechodniów i kierowców.
- Po piąte, autobusy mają dużą powierzchnię, więc i reklama na nich umieszczona może być duża i dzięki temu dobrze widoczna nawet z daleka.
- Po szóste, reklamy na autobusach drukuje się na wytrzymałej folii, odpornej na działanie czynników atmosferycznych. To sprawia, że długo prezentują się nienagannie.
Jak widać reklama na autobusie ma sporo zalet i warto rozważyć taką inwestycję. Jest jednak kilka spraw, o których trzeba pamiętać, kiedy już się na nią zdecydujemy.
Skuteczna reklama mobilna
Autobusy są w stałym ruchu. To sprawia, że osoby, które je widzą nie mają wiele czasu na przeczytanie treści reklamy. Jeśli więc chcesz, żeby Twoja reklama była skuteczna musisz zadbać o krótki, prosty przekaz. Musi być dobrze widoczny i zapadać w pamięć. Świetnie sprawdzają się tu krótkie chwytliwe hasła reklamowe. Jeśli połączysz je z dobrze przemyślaną grafiką lub zdjęciem, podniesiesz skuteczność przekazu. Projektowanie reklamy na autobus najlepiej zlecić specjalistom, którzy dzięki fachowej wiedzy i doświadczeniu,unikną wpadek jakie zdarzają się niedoświadczonym twórcom.