Jak drukiem wspierać e-commerce?
eCommerce dominuje handlową rzeczywistość. Koronawirus sprawił, że coraz więcej sklepów przenosi się do sieci. Nawet ci najbardziej oporni zaczynają rozumieć, że e-commerce to już nie opcja, a konieczność. Zakupy przez internet nie są już tylko domeną młodych. Także ci, którzy przeżywają drugą albo i trzecią młodość, uczą się korzystać z internetu, żeby szukać produktów, które chcą kupić. Ale czy rozkwit e-commerce oznacza koniec druku? Wcale nie! Przemyślane opakowania oraz wydruki dołączane do zamówień, mogą pomóc zdobyć zaufanie i lojalność klienta. Jak to wykorzystać?
Wydruki dla e-commerce, a reklama w internecie
Kto sprzedaje w sieci, musi mieć reklamę w internecie. Inaczej sprzeda nie więcej niż w sklepie stacjonarnym w czasie lockdown’u. Form promocji jest wiele i większość z nas codziennie się z nimi styka. Mamy banery reklamowe, funpage, konta na Instagramie, filmiki na YouTube, artykuły sponsorowane i wiele, wiele innych. Jedni reklamują się w szerszym, inni w większym zakresie. Dużo zależy od możliwości finansowych i skali prowadzenia działalności. Tak, czy inaczej reklamy w internecie są do siebie dość podobne, dlatego trudno naprawdę się wyróżnić na tle reszty. A co może w tym pomóc? Właśnie przemyślany druk.
Takie elementy jak opakowania, metki, kartki czy ulotki mogą sprawić, że to, co sprzedajesz będzie się wyróżniać i wzbudzi większe zaufanie twoich klientów.
Atrakcyjne opakowania produktów i metki
Czy wiesz, że wygląd produktu ma ogromny wpływ na to, jak go oceni kupujący? Jeszcze zanim dowie się, co jest w środku, będzie miał wyobrażenie o tym, czy obcuje z produktem z wyższej półki, czy raczej budżetowym. Czy firma jest eco, czy nie. Na podstawie samego opakowania klient może mieć nawet pewne wyobrażenia o skuteczności produktu, choć wcale go nie zna. Jak widzisz, atrakcyjne opakowanie produktu to naprawdę ważny element strategii marketingowej.
W Drukarni Creative Partner widzieliśmy już różne projekty klientów i tworzyliśmy dla nich wiele własnych. Doświadczenie pomaga nam przygotowywać opakowania, które przykuwają uwagę, są czytelne, estetyczne i wzbudzają określone emocje. Oczywiście wszystko w oparciu o wskazówki klientów.
Niektórzy sprzedają produkty handmade, np. własnoręcznie wykonywane ubrania czy ozdoby. Tego typu przedmioty powinny mieć odpowiednie, oryginalne metki. To kolejne miejsce, gdzie wydruk może bardzo wesprzeć e-commerce. Uwierz, tworzenie własnej marki to wyzwanie, które wymaga zadbania o każdy szczegół, na czele z metkami!
Kartki, instrukcje, kupony, ulotki
Opakowania i metki to coś, co nie daje możliwości personalizowania przekazu. Za to kartki z podziękowaniami za zakup jak najbardziej! Klienci lubią dostawać coś więcej niż sam produkt z fakturą. Miła kartka z imiennym podziękowaniem i na przykład informacją o tym, kto zapakował dla klienta produkt to świetny sposób na wzbudzenie jego sympatii i zachęcenie do ponownego zakupu.
Niektóre produkty wymagają złożenia, bo trafiają do klientów w częściach. Warto to wykorzystać i wysyłać z produktami ciekawie sporządzoną instrukcję. Pomoże ci to z jednej strony przedstawić oblicze eksperta, z drugiej stanie się okazją, żeby dać klientowi coś jeszcze od siebie.
Oczywiście doskonałym sposobem na zachętę do kolejnych zakupów jest też kupon! Czemu nie dołączać go do zakupów?
Kolejny wydruk, który może wesprzeć e-commerce to ulotka. Może to być na przykład ulotka przedstawiająca jakąś ofertę specjalną. Najlepiej limitowaną, bo nic tak nie pobudza do działania, jak świadomość, że trzeba podjąć akcję szybko.
Jak widać choć handel w dużej mierze przeniósł się do internetu, wydruki wciąż mogą bardzo go wspierać i promować. Trzeba tylko mądrze je wykorzystywać!