Wizytówki z kodem QR – dlaczego warto je mieć?
Wizytówki z kodem QR to połączenie tego, co tradycyjne z tym, co nowoczesne. W naszych zdigitalizowanych czasach są świetnym wyborem dla firm, chcących podążać za trendami, a jednocześnie docierać do odbiorców preferujących tradycyjne rozwiązania. Posługiwanie się wizytówkami z kodem QR ma wiele zalet, o których chcemy Ci dziś opowiedzieć nieco więcej. Być może dzięki temu dostrzeżesz korzyści, jakie może Ci przynieść posługiwanie się nimi.
Co to jest kod QR i jak działa?
Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest kod QR. Skrót QR pochodzi od angielskiego wyrażenia „Quick Response” oznaczającego dosłownie „szybką odpowiedź”. Kod QR jest dwuwymiarowym, alfanumerycznym, graficznym kodem matrycowym w kształcie kwadratu. Jego historia sięga 1994 roku, kiedy to japońska firma Denso-Wave stworzyła standard kodów QR, umożliwiający zapisanie przeszło 7000 znaków alfanumerycznych. Ich sczytywanie, zgodnie z nazwą, przebiegało zdecydowanie szybciej niż w przypadku, chociażby kodów kreskowych.
Jak to w praktyce działa? Kod QR odwołuje do wybranej strony internetowej lub konkretnych danych. Można go sczytać używając aparatu w smartfonie albo tablecie. Obecnie nie potrzeba do tego nawet żadnej specjalnej aplikacji. Niemal każdy nowy telefon po uruchomieniu aparatu i nakierowaniu go na kwadrat z kodem QR, automatycznie go rozpoznaje i umożliwia przeniesienie na zaszyfrowaną stronę www. Wystarczy kilka sekund, żeby użytkownik dotarł do zapisanego w kodzie miejsca, bez wpisywania adresu strony albo kopiowania go do przeglądarki.
Kod QR może też działać nieco inaczej. Firma może posłużyć się nim, szyfrując informacje np. o numerach kontaktowych czy e-mailach firmowych, które po sczytaniu kodu mogą zostać zaimportowane na telefon użytkownika.
Wizytówki z kodem QR – dla kogo?
Wizytówki z kodem QR stają się coraz bardziej popularne i zapewne niebawem staną się standardem, przynajmniej w pewnych branżach. Szczególnie praktyczne okazują się w profesjach technologicznych i informatycznych oraz w przypadku, kiedy grupą docelową przedsiębiorstwa są ludzie młodzi.
Dlaczego oprócz standardowego zamieszczenia danych firmy na wizytówce warto umieścić na niej także kod QR? Ponieważ:
- zwiększa to prawdopodobieństwo, że osoba, która otrzyma wizytówkę, wejdzie na stronę www zaszyfrowaną w kodzie;
- kod QR może ułatwić zapisanie danych kontaktowych do firmy bezpośrednio w smartfonie użytkownika;
- wizytówka z kodem QR pomaga tworzyć wizerunek firmy zaawansowanej technologicznie.
Od Ciebie zależy jak użyjesz kodu QR, czy zaszyfrujesz w nim dane teleadresowe gotowe do importu przez klienta/kontrahenta, czy też odwołasz go na stronę internetową firmy albo do jej mediów społecznościowych. Tak czy inaczej, zyskujesz. Wiele osób wymianę wizytówek traktuje jako grzecznościowy rytuał. Zerka na nie jedynie po otrzymaniu ich i natychmiast chowa do wizytownika, gdzie już pozostaną. Sczytanie kodu QR sprawia jednak, że dane firmy trafiają na smartfon potencjalnego klienta, co ułatwi mu skorzystanie z nich w przyszłości.
Jeśli postanowisz przekierować odbiorców wizytówki na stronę firmową albo do swoich mediów społecznościowych, to również zadziała to na Twoją korzyść. Dzięki temu potencjalny klient dostanie o Tobie znacznie więcej informacji, niż zdołałbyś zawrzeć na wizytówce. Zadbaj jednak o dobre „pierwsze wrażenie”. Niech strona, do której odsyłasz przez kod QR przykuwa uwagę i zapada w pamięć.
Chcesz zobaczyć jak mogą wyglądać Twoje wizytówki z kodem QR? Chętnie przygotujemy dla Ciebie projekt. Spróbuj i wejdź na wyższy poziom digitalizacji!