Tak się składa… czyli co musisz wiedzieć o ulotkach składanych!
Jeśli chcesz poinformować klientów o nowych usługach, poszerzeniu zakresu działalności czy atrakcyjnych promocjach, dobrym pomysłem mogą się okazać ulotki. Niektóre treści spokojnie zmieszczą się na jednej może dwóch stronach, ale bywa, że potrzeba nam więcej miejsca. Właśnie wtedy stosuje się ulotki składane. Są tanie, estetyczne i pomagają przekazać wiele informacji, zajmując przy tym niewiele miejsca. Jakie istnieją rodzaje ulotek składanych? Co zrobić, żeby działały? Poniżej znajdziesz wszystko, co musisz o nich wiedzieć.
Ulotki składane – formaty
Ulotki składane dostępne są w różnych formatach. U nas znajdziesz formaty:
A3 składane do A4 (A3/A4)
A4 składane do A5 (A4/A5)
A5 składane do A6 (A5/A6)
2xDL składane do DL (2xDL/DL); DL- wymiar 99mm x 210mm
Drukarnia Creative Partner realizuje też niestandardowe zamówienia, więc jeśli żaden z wymienionych formatów nie trafia w Twoje potrzeby, chętnie stworzymy z Tobą coś nowego 😉
Tak to się składa…
Kolejna istotna sprawa związana ze składanymi ulotkami to sposoby, na jakie można je złożyć. Najczęściej składa się ulotki w tzw. „Z”, „C” lub po prostu na pół. Przy czym w „Z” lub „C” składany jest wyłącznie format DL.
Ulotki składane na pół dają Ci do zagospodarowania 4 skrzydełka, natomiast przy Z i C jest już 6 skrzydełek. Oznacza to sporo możliwości podzielenia treści.
Co to jest bigowanie i falcowanie?
Byc może przy okazji ulotek składanych spotkałeś się z pojęciem „bigowanie” lub „falcowanie”. Co to takiego? Bigowanie to proces polegający na tworzeniu w arkuszu specjalnych wgnieceń. Robi się je, żeby odpowiednio przygotować karton do zagięcia. Natomiast samo załamywanie, zaginanie arkusza papieru pod kątem 180 stopni to falcowanie. Dzięki stosowaniu obu tych procesów, ulotka nie pęka i nie szarpie się w miejscu zagięcia. W efekcie otrzymujesz estetyczne i trwałe ulotki składane.
Jakie ulotki składane są skuteczne?
Omówiliśmy już temat składanych ulotek od strony technicznej, teraz czas się zastanowić nad ich skutecznością. Czy ulotki są dobrym sposobem na reklamę? Z pewnością jedni powiedzą, że tak, drudzy, że w ogóle nie działają. Jak to w takim razie jest? Otóż okazuje się, że liczą się dwie sprawy – pierwszą z nich jest dobry projekt ulotki.
Dobra ulotka, to taka, która jest czytelna, nie przesycona treścią, estetyczna i zachęca do działania. Warto jest więc albo samemu poświęcić więcej czasu na wykonanie przemyślanego projektu, albo zlecić to naszemu grafikowi.
Druga bardzo istotna sprawa to odpowiedni kolportaż. Jeśli Twoje ulotki będą rozdawane od niechcenia, zapewne będą traktowane jak śmieci. Dlatego do kolportażu wybierz osoby uśmiechnięte, zadbane, kulturalne. Powiedz im, żeby mówiły „dzień dobry”, okazywały sympatię i prosto wyciągały dłoń do potencjalnego klienta. Taki ulotkarz od razu podniesie wartość Twojego przekazu w oczach odbiorców. Wybierz też miejsce, w którym nie stoi już 10 innych ulotkarzy. Dobrym pomysłem jest też dostarczenie ulotek do skrzynek pocztowych.
Jeśli odpowiednio zaprojektujesz swoją ulotkę, dobierzesz właściwy format i ułożysz treść w sposób przykuwający uwagę, a do tego zadbasz o odpowiednią oprawę graficzną, Twoje ulotki składane z pewnością spełnią swój cel!