Co to jest roll up?
Jeśli byłeś kiedyś na jakiś targach, na pewno widziałeś przy stoiskach różnego rodzaju materiały reklamowe firm, które prezentowały swoje produkty lub usługi. Były tam zapewne ulotki, plakaty i najprawdopodobniej był też roll up. Właśnie podczas prezentacji, konferencji prasowych i targów przedsiębiorcy najchętniej sięgają po tę formę promocji. Ale co to jest roll up? Z czego się składa i jakie są jego zalety?
Roll up – co to takiego?
Roll up to stojak reklamowy z plakatem zazwyczaj formatu 85 x 200 cm. Jednak może on być też szerszy, np. 100 x 200 cm lub 120 x 200 cm. Jest to więc reklama, którą trudno przegapić. Poszczególne elementy roll up’u to: kaseta rolująca, listwa, plakat i maszt. Cała konstrukcja wykonana jest z lekkiego metalu. Plakat może być jedno- lub dwustronny. Może też być wykonany z różnych tworzyw. Jedne są droższe, ale za to bardziej trwałe i nadają się do wielokrotnego użytku. Inne są tańsze i stosuje się je raczej jednorazowo. Tak, czy inaczej sama konstrukcja jest na tyle prosta, że każdy sam może ją z powodzeniem składać i rozkładać. Co ważne, istnieje możliwość wymiany samego plakatu w roll up’ie. Dzięki temu można oszczędzić pieniądze, bo nie trzeba za każdym razem kupować całego stelaża.
Zalety roll up’a od strony technicznej
Jak być może już sam zauważyłeś, wiele zalet roll up’ów wynika z ich konstrukcji. Są lekkie i składają się do niewielkich rozmiarów, dzięki czemu łatwo je transportować. Kaseta rolująca świetnie zabezpiecza plakat przed uszkodzeniami podczas transportu. Co więcej, po rozłożeniu stojak reklamowy także nie zajmuje wiele miejsca i nie trzeba go mocować do podłogi. Oznacza to, że łatwo znaleźć dla niego miejsce i równie łatwo je zmieniać. Nie potrzeba też żadnej ekipy monterów, co znowu wiąże się z oszczędnościami. Roll up’y można wykorzystywać wielokrotnie i nie ma problemów z ich przechowywaniem. Podsumowując:
- są wygodne w transporcie i przechowywaniu,
- można je stosować wielokrotnie,
- łatwo się je składa i rozkłada,
- w razie potrzeby można wymienić tylko plakat.
- A jak się sprawdzają w roli reklamy?
Roll up jako reklama
Jako reklama roll up sprawdza się doskonale. Dlaczego? Ze względu na rozmiar plakatu jest dobrze widoczny. Przyciąga uwagę i ułatwia zapamiętanie informacji, jakie chcesz przekazać klientowi. Spora powierzchnia plakatu umożliwia też czytelne rozmieszczenie informacji bez wrażenia ich natłoku. Choć oczywiście i tak projekt musi być dobrze przemyślany.
Stojaki reklamowe to świetne narzędzie do zaprezentowania swojej firmy czy zakomunikowania promocji. Stosuje się je też podczas szkoleń, konferencji czy prezentacji. Są stosunkowo tanią, a przy tym bardzo efektowną formą reklamy, dlatego jeśli się zastanawiasz czy warto w nie inwestować, to odpowiedź brzmi – tak, warto!